2012. október 10., szerda

70 éves a MUIS


Korábban mindig sírt a szám, ha pénteken is volt egyetemi órám. Most beraktak nekünk egy órát szombat, igen szombat estére. Remek lesz.
Az egyetem most volt 70 éves, ezt pedig egy koncerttel ünnepelték meg a Sükhbaatar téren. Mi arra értünk oda, hogy filmet vetítenek az egyetemről, a háttérben, a film alatt szólt a zene, melynek a refrénje az volt, hogy minii ih surguuli, vagyis az én egyetemem. Utána különböző – elvileg tehetséges – diákok énekeltek. Ez azt jelentette, hogy mongol szerelmes rap számokat playbackeltek. Bár a kedvencem az a szám volt (énekeltek és rapeltek is benne) aminek a refrénje az volt, hogy „ha hideg van, gondolj arra, hogy jól felöltözzél”. És persze a „műsorvezető” minden szám között megkérdezte a közönséget, hogy fáznak-e. Persze fáztunk.
Hétvégén volt még egy koncert, én arra nem mentem, hanem a nagyszüleim barátainak mongol barátnőjét látogattam meg, aki 5 évet tanult Magyarországon, most meg az év felét Mongóliában, a második felét meg az USA-ban tölti. Igazából nem bántam, hogy kihagytam, Balázsék mondták, hogy nem volt olyan nagy szám, bár most voltak jó produkciók is. Én meg kaptam finom bócot, és almás süteményt és órákon át beszélgettünk Mongóliáról, Magyarországról, meg egyéb dolgokról.
Vasárnap elmentünk a piacra, hogy vegyünk télikabátot végre, mert este már eléggé hideg van (éjszakánként elvileg -5 fok körül van, hétvégére már -10et mondanak), de nappal, ha süt a nap, egész kellemes az idő. Télikabát még nem volt, még várhatunk rá pár hetet, de szerencsére sikerült egy szép mongol csizmát beszereznem, utána pedig Katáéknál ebédeltünk, isteni volt, mintha otthon lennénk. J
Bementünk az új óráinkra, hát a szóbeli hagyomány órán népdalokat elemeznek a mongol diákok, klasszikus mongolon egy olyan szöveget olvastunk, ami az abc-ről szól, és valamilyen furcsa módon a tanár végül azt sütötte ki, hogy az abc 1492 betűből áll. Mongolul az abc tsagan tolgoi, erről beszélt végig a tanár, de az óra vége előtt 5 perccel az egyik mongol diák jelentkezett, hogy a tsagan tolgoi mit is jelent akkor. A következő órára nem tudtunk bemenni, mert egyszerűen eltűnt. Fogalma sem volt senkinek, hogy miért nem abban a teremben van ahol lennie kéne, és egyáltalán hol van. Úgyhogy most megúsztuk a nyelvtudományt, helyette intézhettük, hogy végre megkapjuk a diákigazolványunkat, és az ösztöndíjunkat. Kíváncsi vagyok mikor kapjuk meg.  És közben megint megvariálták az órarendünket, szóval nem igazán tudjuk, hogy mikor is van óránk.
Ma este pedig morin khuur (mongol hangszer, lófejes hegedű) koncerten voltunk. Az állami együttes most volt 20 éves, és ennek örömére tartottak koncertet három napon is. Mi az utolsó napra mentünk, ami a világzenei nap volt, úgyhogy a Figarot és a Karib tenger kalózai zenéjének klasszikus változatát hallgathattuk meg, persze mongolosan.
A koliban meg végre elkezdtek fűteni, úgyhogy már nem fagyok meg éjszakánként. Balázséknál volt egy kisebb probléma a fűtés beindításakor, így szétszedték a radiátort, aztán az ajtajukba a kulcs is beletört. Szandi és az én szobámhoz van zuhanyzó. De azt már nem tudjuk használni, nem jön a zuhanyrózsából víz (már ha éppen van melegvíz). Szerencsére van mellettünk egy kondi terem, ahol tudunk fürdeni, mert általában van melegvíz (de nem mindig). 

2 megjegyzés:

  1. ÉV közben átrendezik az órarendeteket? Vagy hogy működik ez a rendszer?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát elvileg minnden csoportnak van egy órarendje. Én ugye már a harmadik csoportban vagyok. Most az új csoportunkban meg valamiért megint variáltak az órarenden, úgyhogy most év közben megváltozott, de fogalmam sincs még, hogy hogyan.:)

      Törlés